نکات مهم در عکاسی تبلیغاتی| عکاسی صنعتی

Advertising-photography-camera

عکاسی تبلیغاتی یک از زمینه های چالش برانگیز عکاسی است که به طور همزمان عکاس باید بتواند محصول را با اشکال های مختلف معرفی کند و همچنین برای معرفی بهتر محصولات باید نیاز مخاطبان را مورد بررسی قرار دهد. عکاسی تبلیغاتی بیشتر با هدف تبلیغات و ماندگار بودن در ذهن مخاطب مانند عکاسی هنرهای زیبا، عکاسی خبری و … مورد استفاده قرار می کیرند. شاید به نظر این رشته طاقت فرسا و سخت باشد، اما عکاس است که می تواند تبلیغات شما را هدفمند کند و عکاسی نیز اعتبار بیشتری در بین کسب و کار ها دارد.

عکاسی تبلیغاتی چیست؟

شما نیز مانند اکثر مردم هنگام دیدن تبلیغات اولین چیزی که می بینید تصاویر استفاده شده در تبلیغ است. در بیشتر مواقع با دیدن تصاویر دیگر نیازی به خواندن مطلب روی تصاویر نیست و به راحتی می توان هدف تبلیغ را فهمید. برای جذب مخاطب استفاده از گرافیک در تصاویر مهم است و ممکن است مخاطب را حیرت زده و به هیجان آورد.

تصاویری که در تبلیغات استفاده می کنیم نه تنها باید بسیار با کیفیت و جذاب باشند، بلکه باید جالب و خاص باشند. تبلیغات فقط برای مصرف کنندگان نیست و باید از این طریق مشتریان جدیدی را برای خرید محصول یا خدمات هدایت کند. روش های مختلفی برای عکاسی وجود دارد که بستگی به حرفه ای بودن عکاس دارد.

برای تبلیغ محصولات بهتر است از محصول هنگام استفاده یا با یک پس زمینه عکسبرداری کرد.  اما عکاسی از خدمات به راحتی عکاسی تبلیغاتی محصول نیست و بستگی به خدمات و حرفه عکاس دارد.

مهم ترین نکته ای که کسب و کار ها باید در عکاسی تبلیغاتی رعایت کنند، سرعت انتقال است. اگر این نکات را رعایت نکنید ممکن است شما با هر تبلیغ محصول یا خدمات، خود را بد نام کنید و تبلیغ شما تبدیل به ضد تبلیغ شود. هر چیزی که در تبلیغات استفاده می کنید ممکن است بر ضد شما باشد مانند عکس بد، نوشته ناخوانا و یا نامفهوم و دیگر موارد.

Advertising-photography-Sneakers

عکاسی صنعتی تبلیغاتی

عکاسی صنعتی جزو رشته های پرتقاضا محسوب می شود. در رشته تسلط به تئوری و تکنینک مهم تر از داشتن وسایل است. دوربین حرفه ای، میز مخصوص، سه پایه، پانتوگراف و … جزو وسایل مورد نیاز یک عکاس است.

عکاسی صنعتی تبلیغاتی در واقع به تمام عکس هایی که برای معرفی خدمات یا فروش محصولات می گویند. مانند مواد غذایی، وسایل خانه، ماشین، لوازم آرایشی بهداشتی و … عکاسی صنعتی است.

عکاسی تبلیغاتی ساده نیست و نیاز به تجربه و اطلاعات بیشتری در زمینه سفارش دارد. لوازم عکاسی و مکان عکاسی نیز در بهبود عکس می تواند تاثیر داشته باشد. به عنوان مثال صاحبان کارخانجات یا صنایع ممکن است در غرفه های نمایشگاهی نیاز به بنر های بزرگ داشته باشند و با عکس های کوچک نمی توان چاپ کرد زیرا کیفیت پایینی دارند و نیاز به دوربین های حرفه ای با لنز های 90 و 180 درجه است.

Advertising-photography-Knife

انتخاب عکس تبلیغاتی

امروزه برای تبلیغات از متن تبلیغاتی، تیزر تبلیغاتی، موشن گرافیک و عکاسی استفاده می کنند. که در بین این روش ها، بیشتر کمپین های تبلیغاتی از عکس برای تبلیغات و برقراری ارتباط استفاده می کنند. همانطور که اشاره کردیم اگر عکس جذاب باشد، مخاطب متن را نیز می خواند و همچنین عکس می تواند با سرعت مفهوم را به مخاطب برساند. برای انتخاب تبلیغ بهتر است مراحل زیر را رعایت کنید.

    • پیام تبلیغاتی برای محصول خود معین کنید: در انتخاب بیش از یک پیام تبلیغاتی خودداری کنید زیرا ممکن است تبلیغات شما را نامشخص و بیهوده جلوه دهد.
    • عکس های تبلیغاتی محصول یا خدمات خود را انتخاب کنید: عکس استفاده شده در تبلیغ می تواند عکس تکی از محصول و یا هنگام استفاده از محصول باشد. (در مکان و موقعیت هایی که محصول مورد استفاده قرار می گیرد)
    • مشورت با عکاس حرفه ای: ممکن است شما وسوسه شوید و بخواهید با دوربین گوشی از محصول خود عکاسی کنید اما این کار غیر حرفه ای و برای تبلیغ نیز مفید واقع نمی شود.
    • در مورد پیام تبلیغاتی خود از عکاس کمک بگیرید: هر چند شما شخص حرفه ای باشید نمی توانید به درستی عکاسان پیام تبلیغاتی نتخاب کنید. آنها ایده ها و تجربه های زیادی در تبلیغات دارند و این می تواند برای شما مفید واقع شود.
    • فضای عکسبرداری را آماده کنید: بهتر است برای صرفه جویی در هزینه ها؛ مکان، زمان، مدل ها و لوازم مورد نیاز را فراهم کنید تا عکاس بدون دغدغه عکسبرداری کند.
    • فرصت آماده سازی عکس: برای آماده سازی عکس برای تبلیغات حداقل یک هفته تا یک ماه زمان نیاز است تا عکاس، تصاویر را ویرایش و آماده برای تبلیغ کند.

Advertising-photography-handsfree

نکات مهم در عکاسی تبلیغاتی

عکاسی امروزه به یکی از پرطرفدارترین رشته ها تبدیل شده است که خیلی لذت بخش و جذاب است. می توانید با عکاسی حرفه ای، عکس ها زیبا و جذاب در شبکه ها اجتماعی خود منتشر کنید و یا می توانید آنها را به فروش بگذارید. نکاتی که باید در عکاسی رعایت کنید:

از نور خوب استفاده کنید.

نور یکی از ویژگی های مهم در عکاسی است. توجه به نور اولین کار شما در عکاسی است و مهم نیست که سوژه شما محصول یا خدمات و یا و … است. از نور های مختلفی مانند نور لامپ، نور پنجره، نور خوشید و … باشد. به عنوان مثال یک عکس دسته جمعی میگیرد و اگر خورشید از پشت بتابد صورت شما سیاه دیده می شود و بهتر است که زاویه خود را عوض کنید تا نور مستقیم به صورت شما بتابد.

زمان استفاده از فلش دوربین

شما فقط زمانی اجازه دارید که از فلش استفاده کنید که هیچ نوری در فضا نباشد و کاملا تاریک باشد. با فلش زدن فقط عکس را از حالت طبیعی خارج می کنید زیرا فلش باعث می شود رنگ ها طبیعی بودن خود را از دست بدهند.

ISO را جدی بگیرید

ISO یا حساسیت به نور دوربین از هر کار دیگری مهم تر است. بیشتر در محیط های تاریک  ISO کاربرد دارد. یعنی به عنوان تنظیم کننده نور در دوربین عمل می کند و استاندار آن حداقل از 100 و تا 400 می توند باشد.

Advertising-photography-watch

 

جمع بندی

در این مقاله ما سعی کردیم نکاتی را در مورد عکاسی تبلیغاتی برای شما فراهم آوریم. همچنین می دانید که عکاسی تبلیغاتی تاثیر زیادی در تبلیغات و بازاریابی دارد. همچنین متوجه شدیم که با عکاسی تبلیغاتی می توانید محصولات و یا خدمات خود را به شیوه های نوین رونمایی کنید. در آژانس تبلیغاتی دیزاین نیز تمام سعی و تلاش خود را می کنیم که تمامی نکات از جمله ترکیب رنگ ها، بررسی دقیق جزئیات، نورپردازی و … رعایت کنیم تا تصاویری بهتر و جذاب خلق کنیم.

برای مشاوره و بررسی محصولات خود می توانید با مشاوران ما تماس بگیرید و نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

نوشتن یک دیدگاه